Własne biuro obsługi klienta, a nawet call center to coś, na co decyduje się coraz większa ilość firm. To jednak wiąże się z rezygnacją z tradycyjnej telefonii na rzecz tej internetowej. Oczywiście pozwala to na znaczne zmniejszenie kosztów na połączenia, jednakże konieczna jest inwestycja w odpowiednie słuchawki do telefonu. Będą to bowiem niezwykle ważne urządzenia dla zatrudnionych, które staną się dla nich głównym narzędziem codziennej pracy. Te jednak muszą być bardzo wytrzymałe i jednocześnie wygodne, gdyż ich użytkowanie przekłada się na wygodę oraz wydajność prowadzonych działań.
Łatwo dostrzec, że słuchawki do telefonu są tematem częstych rozmów i konwersacji, ponieważ nie da się wybrać jedno modelu, który sprawdzi się w każdej sytuacji. Dodatkowo, profesjonalny kontakt telefoniczny wymaga dźwięku najwyższej jakości. Na forach internetowych pojawia się sporo wątków, gdzie użytkownicy zastanawiają się, jakie aspekty decydują o prawidłowym doborze sprzętu tego typu. Jeśli pragniemy, aby słuchawki nagłowne do telefonu sprawdziły się wśród naszych konsultantów, koniecznie należy zapoznać się z poniższymi aspektami.
Charakterystyka naszego biura i panujące w nim warunki pracy
Konieczne jest to, aby słuchawki były dopasowane do panującego wokół otoczenia. Odmienność modeli powoduje, że dany model będzie odpowiedni dla pomieszczeń zamkniętych oraz odizolowanych, natomiast zupełnie inny sprawdzi się w przestrzeni typu open-space. Można powiedzieć, że wyróżnia się dwa podstawowe kryteria, które warunkują wybór na tym polu. Na pewno będzie to panująca w pomieszczeniu akustyka, gdyż od tego będzie zależeć czułość mikrofonu w wybranych przez nas słuchawkach. Jest to także natężenie hałasu, co wpływa na to, czy potrzebna jest redukcja szumów w mikrofonie.
Styl prowadzonych w biurze rozmów
Bardzo istotne jest to, aby słuchawki posiadały odpowiedni profil, a możliwościami są słuchawki jednouszne lub dwuuszne, czyli mono bądź duo. To także warunkuje to, jaką powinny mieć konstrukcję. Musimy wziąć pod uwagę to, jak często w naszym biurze prowadzi się telefoniczne rozmowy, ale też to jak długo trwają. W biurach obsługi klienta i call center, kontakt z klientem jest niemal nieustanny, stąd słuchawki muszą być wyjątkowo wygodne oraz solidne. Kiedy mamy do czynienia z wielogodzinnymi rozmowami, najlepsze okażą się dwuuszne słuchawki. Dzięki nim, aparat słuchowy konsultanta, będzie mógł pracować w z zbliżonych warunkach do naturalnych.
Współpraca słuchawek z innymi urządzeniami
Konieczne jest to, aby zestaw słuchawkowy dobrze funkcjonował wraz z innymi sprzętami, a zwłaszcza z telefonami IP. Wymaga się, aby posiadały one specjalne gniazda. Zwykle będziemy mieć szansę, aby samodzielnie wybrać prawidłowy przyłączeniowy kabel, natomiast musi dokupić go często osobno. Jeśli nie mamy stuprocentowej pewności, że urządzenia, które chcemy połączyć są ze sobą kompatybilne, warto skontaktować się z biurem obsługi klienta konkretnego producenta, aby uzyskać informację w tym temacie.
Serwis i gwarancja – warunki, jakie oferuje nam dany producent
Zwykle wygląda to tak, że słuchawki do telefonu biurowego posiadają przynajmniej dwuletnią gwarancję na techniczne usterki. Co więcej, często będzie to gwarancja typu door-to-door, a zatem to sprzedawca zgłosi do producenta problem, a urządzenie zostanie naprawione bądź wymienione na nowy egzemplarz. Jeśli mamy okazję dowiedzieć się wszystkiego na temat warunków serwisowych, przekonajmy się też, czy przysługuje nam pełne wsparcie, w wypadku mechanicznych usterek.