„Content is king”, jak mawia znane wśród specjalistów SEO powiedzenie i oczywiście jest w nim bardzo wiele prawdy. Dzięki wysokiej jakości treściom, możliwe jest dzisiaj budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa, zyskanie statusu eksperta w branży, a także… efektywne pozycjonowanie stron WWW we Wrocławiu i innych miejscach. Google zwraca bowiem szczególną uwagę na jakość contentu, ustalając ranking firm, dlatego powinieneś wziąć to pod uwagę, promując swoją (lub czyjąś stronę). Na co należy szczególnie zwrócić uwagę w tej kwestii?
Tworzymy dobry content – co jest istotne?
Chcąc zadbać o to, aby pozycjonowanie stron WWW Wrocław było skuteczne, warto przede wszystkim umieszczać w witrynie wysokiej jakości treści – muszą pojawiać się regularnie i dotyczyć kwestii związanych z działalnością firmy. Mowa tutaj zarówno o tekstach na blogi, opisach produktów czy firmy i wszystkich innych, które będą tworzyły content w Twojej firmowej witrynie. Specjalista SEO przeprowadzi audyt strony i rozpocznie jej optymalizację – na co zwraca uwagę w kontekście tekstów?
- Eksperckość i merytoryczność. To oczywiście najważniejsza kwestia, jaka przyświeca wszystkim copywriterom, współpracującym z agencjami SEO. Treści powinny reprezentować najwyższą jakość, a więc być merytoryczna i przekazywać użytkownikom internetu konkretną, specjalistyczną wiedzę. W ten sposób nie tylko odpowiesz im na pytania, jakie wpisali w wyszukiwarce Google, ale również zbudujesz pozycję eksperta w swojej branży, dzięki czemu klienci chętniej będą korzystać z Twoich usług czy produktów.
- Nagłówki i śródtytuły. Każdy dobry tekst, który pomoże Ci w pozycjonowaniu strony WWW, powinien mieć nagłówki i śródtytuły – nie tylko dlatego, że dobrze to wygląda i sprawia, że tekst lepiej się czyta, ale również po to, by wskazać robotom Google tematykę treści. I tym samym szybciej osiągnąć oczekiwane rezultaty.
- Formatowanie tekstu. Porządny content to content sformatowany, który będzie posiadał wyboldowane słowa (również te kluczowe), wypunktowania, podkreślenia i inne elementy wyróżniające. Dzięki temu tekst żyje i jest bardziej atrakcyjny – zarówno dla użytkowników, jak również robotów Google. A co za tym idzie pozycjonowanie strony jest efektywniejsze.
- Linki. Link building to podstawa pozycjonowania, a najlepszym miejscem do ich umieszczania są oczywiście teksty – wystarczy więc użyć anchor textu i umieścić link (zewnętrzny lub wewnętrzny), aby SEO było efektywniejsze. Linkowaniem zajmuje się oczywiście każda agencja SEO.
- Długość treści. Na pozycjonowanie stron WWW w Krakowie ogromny wpływ ma również długość tekstów – obecnie panuje zasada, według której im dłuższa treść, tym lepiej. Niemniej warto zwrócić uwagę na to, by miała ona co najmniej 3000 znaków.
Content to nie tylko teksty!
Oczywiście budując content warto zwrócić nie tylko uwagę na teksty, bo choć są najważniejsze, nie tylko one mają wpływ na skuteczne pozycjonowanie strony. Jeżeli chcesz znaleźć się wysoko w wyszukiwarce Google, postaw również na różnego rodzaju multimedia, zdjęcia, grafiki, dokumenty oraz wszelkie inne elementy, które będą dla Twoich klientów wartością dodaną. Wtedy zyskasz pewność tego, że Twoje szanse na sukces w Internecie znacznie wzrosną!