SEO copywriting to sposób tworzenia treści na potrzeby pozycjonowania stron (blogów, stron firmowych, katalogów czy reklam). Ma na celu podwyższenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, więc główny cel stanowi umieszczenie strony najwyżej w pozycjonowaniu stron google. Tym samym gwarantuje zwiększenie ruchu na stronie i poszerzenie zasięgów. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych sprawia, że mają one większe znaczenie dla wyszukiwarek, a to przekłada się prostą drogą na zyski dla marki.
Podstawy tworzenia tekstów SEO
1. Tytuł i lead
W pierwszej kolejności tytuł i lead są tym, co widzą użytkownicy sieci, gdy artykuł wyświetla się w przeglądarkach. To one będą decydowały w dużej mierze o tym, czy użytkownicy zechcą wejść na naszą stronę. Jeżeli zależy nam na wejściach i tym samym na skutecznym pozycjonowaniu stron to tytuł oraz zajawka muszą przykuwać uwagę i być zwyczajnie interesujące. Lead pozwala na stworzenie kilkuzdaniowego cliffhangera do artykułu. Teksty powinny być nastawione na użytkowników, ale także zoptymalizowane pod pozycjonowanie stron w google.
2. Krótki tytuł
Dobry tytuł to chwytliwy tytuł, a ten najczęściej jest niedomówieniem lub jest po prostu krótki i intrygujący. Najlepiej, szczególnie gdy chodzi o pozycjonowanie google, jeżeli tytuł ma wplecione popularne słowo kluczowe. Oczywiście, jeżeli nie mamy pomysłów na taką treść to możemy zlecić to profesjonalistom. Specjaliści seo zapewnią nam nie tylko odpowiednie tytuły, ale także całą kampanie seo wraz z wyceną pozycjonowania dla naszej witryny.
3. Lead
Lead pełni tu taką samą funkcję, jak w przypadku drukowanych artykułów. Ma zachęcać i zdradzać tematykę całego artykułu, ale ma być przy tym jedynie krótkim fragmentem. Zbyt długi lead nie jest interesujący, a najgorzej dla pozycjonowania strony google, gdy lead jest automatyczny i stanowi duplikat treści. Niektóre systemy zarządzania treścią w przypadku blogów i stron tworzą zajawkę samodzielnie, jeśli o niej zapomnimy. Stanowi ona najczęściej kilka zdań z początku artykułu, które zostają powielone. To traktowane jest algorytmy googole seo jako spam i niska jakość w większości przypadków. Najlepiej redagować oryginalne opisy do listingów.
4. Unikalność
Tworząc teksty seo można się, a nawet warto, inspirować już istniejącymi artykułami na innych blogach czy w social mediach. W końcu trendy, które zapewnią wysokie pozycjonowanie strony internetowej nie biorą się z niczego. Rzadko kiedy uda się na trafić niszę, która będzie polem do manewru i pozwoli na przetarcie szlaków w odpowiedzi na potrzeby internautów. Z tego powodu warto pamiętać, że inspirowanie się jest dobre, ale kopiowanie już nie. Google docenia treści unikatowe, a mocno karze plagiaty i spam. Unikalny tekst to skuteczniejsze pozycjonowanie.
5. Stabilność połączenia
Teksty seo mogą mieć różną długość w zależności od rodzaju tekstu oraz potrzeb, na jakie jest tworzony. Dla przykładu opis produktu będzie raczej krótki, zaś artykuł sponsorowany średniej długości. Najdłuższe będą artykuły tematyczne i blogowe. Długość ma znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych. Warto mieć na uwadze, że dłuższy tekst na stronie internetowej wydłuża czas trwania sesji i jednocześnie zmniejsza przy tym konwersję odrzuceń. To z kolei pozytywnie wpływa na pozycjonowanie strony google. Algorytmy pozycjonujące potem sprawdzają długości trwania połączenia jako jeden z czynników wpływających na znaczenie i pozycję domeny.