Pole dotyczące słów kluczowych we wtyczce Yoast w CMS WordPress pełni rolę pola kontrolnego, ale raczej dla nas samych. Nie zapewnia feedbacku dla robotów i algorytmów wyszukiwarek, więc nie ma wpływu na pozycjonowanie strony. Możemy wpisać tam słowo kluczowe, które jest najważniejsze dla danej podstrony (np. nazwa usługi na stronie ofertowej) i sprawdzić, czy jej treść i struktura (np. wstęp, śródtytuły) jest odpowiednio zoptymalizowana. To pomaga zaplanować działania optymalizacyjne pod pozycjonowanie stron warszawa, dzięki którym poprawimy pozycję swojej strony w wyszukiwarkach. Jednak należy pamiętać, że Yoast nie jest wtyczką przygotowaną pod język polski i często ma problem z rozpoznaniem odmian czy słów.
Brak synonimów i odmian
Google chwali się, że stosuje w swoich algorytmach sprawdzających elementy zakrajające o „sztuczną inteligencję”, choć w rzeczywistości chodzi jedynie o użycie specjalnej wtyczki pod nazwą RankBrain. Google w celu usprawnienia pozycjonowania stron seo, dołączył do głównego algorytmu tą wtyczkę, która pozwala na tzw. uczenie maszynowe (machine learning). Dzięki temu Google wyszukiwarka będzie w stanie w większym stopniu przewidywać oczekiwania, intencje i potrzeby użytkowników przy ustalaniu rankingu w wynikach wyszukiwania.
Jednak trzeba mieć na uwadze, że to, co zaczyna się stopniowo coraz bardziej sprawdzać na rynkach anglojęzycznych niekoniecznie musi się przekładać na wyniki wyszukiwania w naszym kraju. Pozycjonowanie stron w google w przypadku tych dwóch rynków różni przede wszystkim język i należy o tym pamiętać. Google ma, bowiem trudności niejednokrotnie z rozpoznawaniem niektórych zawikłań w języku polskim, ponieważ stworzony jest w pierwszej kolejności i bardziej wspierany na rynek anglojęzyczny. Jego umiejętności interpretowania zagwozdek językowych, nawet przy kwestiach pozycjonowania za granicą, są ograniczone.
Z tego powodu, tworząc i optymalizując podstrony pod skuteczne seo w swoim serwisie, warto poszukać kilku podstawowych synonimów głównego słowa kluczowego. Ponadto, dobrym pomysłem będzie użycie słowa kluczowego w kilku odmianach gramatycznych. Po pierwsze, wygląda to naturalniej i dzięki temu lepiej się czyta. Po drugie, odmiany są lepiej widziane przez wyszukiwarki w kwestii pozycjonowania strony w google. Przykładowo, zamiast używać na stronie z ofertą kurtek skórzanych kilkanaście razy frazy „kurtka jeansowa…”, można zamienić to dla lepszego pozycjonowania serwisu na m.in. kurtka ze skóry, klasyczna kurtka skórzana, stylowa kurtka skórzana, etc. Dodatkowo, w znalezieniu odpowiednich fraz kluczowych pomogą liczne (także darmowe) narzędzia seo, jak AdWords Keyword Planner, czy keywordtool.io.
Nieuwzględnianie słów kluczowych w copywritingu
Każdy specjalista seo ma świadomość, że teksty bez fraz kluczowych (także opisy produktów i katalogów) nie mają takiej siły przebicia na dzisiejszym rynku, jakby chcieli klienci zamawiający kampanie pod pozycjonowanie stron google. Niestety, nawet najpiękniejszy opis ma marne szanse naprzeciw zoptymalizowanej konkurencji (a jest ona naprawdę duża). Jasne, nie można stawiać wymogów pozycjonowania stron seo ponad wszystko, bo może skończyć się to najeżeniem tekstu zbyt gęsto słowami kluczowymi – to nie będzie z kolei dobrze odbierane przez wyszukiwarki i algorytmy pozycjonujące. Jednocześnie stawianie tylko na skuteczne pozycjonowanie stron sprawi, że teksty i opisy staną się nieprzyjazne użytkownikom. Trzeba zachować odpowiedni balans.