Content marketing staje się coraz ważniejszy, zatem pod wieloma względami także prowadzenie firmowych blogów zaczęło być obowiązkiem. Jest to wyjście, które niesie za sobą szereg korzyści, natomiast musimy pamiętać o pewnych aspektach. Co zyskamy i czego musimy powinniśmy dopilnować?
Z jakimi kosztami wiąże się posiadanie i prowadzenie firmowego bloga?
Kiedy już uznamy, że dla nas dobrym rozwiązaniem będzie blog pozycjonowanie a także masa innych aspektów, będzie mogła działać o wiele sprawniej. Co więcej, będzie to też idealna forma, jeżeli chodzi o promocję dla marki. Wymaga to jedynie od nas posiadania komputera oraz Internetu, wraz z osoba, która doskonale radzi sobie z pisaniem dobrych artykułów. Wcale nie potrzebujemy żadnych specjalistycznych narzędzi, ani też szerokiej kadry ekspertów. Co ważne, będziemy musieli być cierpliwi, ponieważ efekty są zwykle zauważalne po pewnym czasie.
Blog pomocny, podczas wzmacniania relacji z klientami
Jeśli firmowy blog prowadzony jest tak jak należy, zaczyna być świetnym narzędziem do samo prezentacji przed odbiorcami. Chodzi o to, aby wiedzieli, kto stoi za oferowanymi produktami, a także, że są to profesjonaliści. Odpowiadanie na pojawiające się komentarze, to także okazja ku temu, aby marka zaczęła mieć swój głos, ale też odbiorcy poczują, że liczymy się z ich opiniami i uwagami. Wszelkie aktywności – polubienia i udostępnienia będą też dla nas wskazówką, co naszych odbiorców interesuje najbardziej. Wystarczy, że użytkownicy zapamiętają naszego bloga, a na pewno jeszcze do niego powrócą.
Pozycjonowanie, za pośrednictwem treści eksperckich…
Jeżeli naszym głównym celem jest np. sprzedaż produktów lub usług, zwykle to właśnie my posiadamy o nich największą wiedzę, dlatego warto z tego skorzystać. Powinniśmy chętnie dzielić się informacji, publikując chociażby poradniki i artykuły, a te nawet nie muszą być związane z samym produktem, gdyż mogą dotyczyć po prostu branży. Dla czytelnika będzie to oznaczać tyle, że na tym polu jesteśmy ekspertami, dlatego może nam swobodnie zaufać.
Warto mieć na uwadze fakt, że na blogu nie muszą być publikowane jedynie artykuły, a z powodzeniem sprawdzą się też infografiki i materiały wideo, które przydadzą się również w naszych mediach społecznościowych. Takie treści, często rozpowszechniają się w sposób viralowy.
Blog SEO – rodzaje treści, jakie warto publikować
Pamiętając o tym, jak content marketing jest istotny, podstawowe dane firmy z pewnością nie staną się wystarczającą treścią strony. Jeśli na stronie nie ma ruchu i nie pojawiają się tam żadne treści, odbiorcy po prostu nie będą chcieli tam przebywać. Znacznie trudniejsze będzie też przykucie ich uwagi, a tym samym nie będziemy mogli informować ich o nowościach w kwestii usług, czy też produktów.
Nieaktualizowana witryna, jest też niedobrze odbierana przez wyszukiwarkę Google, co bezpośrednio wpłynie też na to, że ucierpi na tym pozycjonowanie bloga. Wzrost ruchu i zainteresowania towarzyszący nowym treściom jest znakiem, że strona zmierza w dobrym kierunku. Będzie to miało duże znaczenie, jeżeli chodzi o pozycjonowanie witryny w Google.
Firmowy blog– pozycjonowanie i optymalizacja
Jeśli przyłożymy się do prowadzenia bloga i poświęcimy temu czas na jego dopracowanie, wynikiem okaże się większa liczba odwiedzających. Wartościowe i ciekawe artykuły sprawiają, że użytkownicy chętnie się nimi dzielą. Udostępnienia w mediach społecznościowych i na innych blogach sprawiają, że pozyskiwane są dodatkowe linki kierujące na naszą stronę, a to także przekłada się na liczbę odwiedzających. Idealnie napisany artykuł może doprowadzić do tego, że wejścia na stronę będą wzrastać nie tylko w chwili, ale również długo po samej publikacji co też przełoży się na pozycjonowanie. Pamiętajmy też, że treści warto aktualizować, jeśli okaże się, że te będą tego wymagać.