Jak w każdym innym biznesie, tak samo w tym internetowym, panuje ciągła walka o pozycję. Konkurencyjne przedsiębiorstwa prześcigają się w wymyślaniu nowych propozycji i elementów, które sprawią, że klient wybierze właśnie ich, a nie kogoś innego. Prowadzi to z kolei do bardzo szybkiego i dynamicznego rozwoju firm, które podsuwają takie rozwiązania, pozwalające na wyróżnienie się spośród wielu innych stron firmowych. To z kolei sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie niszą, która wypełniła się setkami, a nawet tysiącami agencji, chcących zarobić na staraniach firm o jak najlepszą pozycję w Internecie, a konkretniej w wyszukiwarkach. Wydaje się więc, że jest to kolejny dobry pomysł na biznes, w którym nigdy nie zabraknie klientów. Jednak, również tutaj konkurencja jest duża i nawet agencje oferujące usługi pozycjonowania, same muszą z takich usług korzystać. Z tą różnicą, że posiadają one wiedzę i umiejętności niezbędne do samodzielnego prowadzenia kampanii reklamowych i stosowania innych elementów pozycjonowania stron internetowych. Na czym jednak takie pozycjonowanie polega? Jakie elementy w sobie zawiera? Zastanówmy się nad jednym z takich elementów, a mianowicie słowami i frazami kluczowymi.
Pozycjonowanie stron – słowa kluczowe
Jednym z ważnych elementów pozycjonowania stron internetowych w Google jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Są to takie frazy, po których wpisaniu w wyszukiwarkę Google, dany użytkownik widzi witryny poruszające interesujący go temat. Im lepiej wypozycjonowana strona na daną frazę, tym wyżej będzie się ona wyświetlała na liście wyników wyszukiwania, a to sprawi, że użytkownik chętniej na nią wejdzie. Jak można łatwo ustalić słowa kluczowe dla danej witryny? Istnieje przynajmniej kilka sposobów, jednym z najczęściej stosowanych jest sprawdzenie z jakich fraz kluczowych korzysta konkurencja. Można to bardzo łatwo i szybko podejrzeć zerkając jedynie na tytuły poszczególnych podstron na stronie www konkurencji – to właśnie w tytułach powinny znaleźć się słowa kluczowe. Poza tym można ich poszukać w kodzie strony danej witryny, są bowiem zazwyczaj ujęte z jej opisie. Należy więc poszukać w kodzie opisu danej witryny (description) i zobaczyć jakie frazy zostały tam użyte. Istnieje jednak również inny sposób pozycjonowania stron internetowych na frazy kluczowe. Można przejrzeć fora internetowe, poruszające temat, którego dotyczy strona, którą chcemy pozycjonować i zobaczyć czego najczęściej szukają użytkownicy. Może nam to podsunąć kolejne pomysły na słowa kluczowe. Warto także skorzystać z gotowych narzędzi internetowych umożliwiających określenie fraz dla danej witryny, takich jak na przykład ubersuggest. Program ten podpowiada jakie frazy są najczęściej wyszukiwane w odniesieniu do danej witryny, analizując słowa wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę Google, które sprawiły, że dana osoba trafiła na naszą stronę. Innym skutecznym sposobem znalezienia słów kluczowych, który nigdy nie straci na wartości, jest po prostu nasza wyobraźnia. Warto zastanowić się co potencjalny klient może wpisać w wyszukiwarkę, aby trafić na daną stronę, a następnie zacząć ją pozycjonować na te właśnie frazy. Możemy też skorzystać z wyszukiwarki Google, która sama podpowie nam jakie inne powiązane frazy dobrze się pozycjonują. Po wpisaniu jednego ze słów kluczowych znajdziemy je u dołu strony wyszukiwania. Jeśli zastosujemy wszystkie te elementy, będą one dobrym wstępem do skutecznego pozycjonowania stron internetowych.