Jeśli chodzi o blog SEO, istnieją dwa różne podejścia do optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek – “Black hat” i “White hat SEO”.
Black hat SEO
Niektóre organizacje są zainteresowane pozycjonowaniem stron internetowych, aby szybko oceniać swoje treści i zarabiać w krótkim okresie. Black hat SEO obejmuje taktyki, które koncentrują się na optymalizacji treści tylko dla wyszukiwarek. Oznacza to, że organizacje nie biorą pod uwagę użytkowników odwiedzających, którzy będą czytać i poruszać się na ich stronach. Organizacje te będą naginać lub łamać zasady, aby poprawić ranking witryny, aby szybko zarobić pieniądze. W końcu takie podejście do SEO tworzy strony, które często są trudne do odczytania i wyglądają jak spam. Chociaż witryny mogą być klasyfikowane szybciej niż te, które są odpowiednio zoptymalizowane, witryny te są często karane lub banowane przez wyszukiwarki dość szybko. Ogólnie rzecz biorąc, to szybkie i bogate podejście do SEO niweczy szansę organizacji na stworzenie witryny, która będzie zrównoważona i będzie w stanie pozyskać nowych potencjalnych klientów przez wiele lat.
White hat SEO
Z drugiej strony, White hat SEO to skuteczne podejście do optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek i budowania zrównoważonego biznesu online. Takie podejście do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek polega na skupieniu się na ludziach, którzy będą klikać i czytać zawartość witryny. Celem tego rodzaju blog seo jest tworzenie najlepszych możliwych treści w witrynie, która jest łatwa do odczytania i nawigacji, a jednocześnie jest zgodna z zasadami optymalizacji wyszukiwarki.
Grey hat SEO
Chociaż jest to rzadziej używany termin, czasami słyszysz, jak SEO odnosi się do taktyki „szarego kapelusza”. I jak zapewne się domyślacie, termin ten jest używany do opisania strategii, które mieszczą się gdzieś pomiędzy SEO a Black Hat SEO. W większości przypadków można je uznać za zmanipulowane, ale Google nie nazwał ich praktykami, których należy unikać. Chociaż mogą być mniej ryzykowne niż taktyki, które Google wyraźnie określił jako złe, nadal mają one potencjalne konsekwencje. Na przykład taktyki, takie jak tworzenie stron przejściowych, budowanie mikrowitryn i przesyłanie do katalogów linków, są uważane za „szary kapelusz”. Czasami spotykasz się z debatami na temat tego, czy można z nich bezpiecznie korzystać, czy po prostu nie warto ryzykować.
Największe różnice między tymi dwoma podejściami polegają na tym, że SEO White Hat postępuje zgodnie z wytycznymi Google i poprawia wrażenia użytkowników, podczas gdy SEO Black Hat narusza te wytyczne i zwykle robi się to z całkowitym lekceważeniem użytkowników. Ważne jest, aby pamiętać, że chociaż taktyka SEO black hat może pomóc w szybkim rankingu, nieuniknione jest, że wyszukiwarki w końcu zorientują się, co robisz, i ukarają Twoją witrynę. W zależności od powagi przestępstwa Twoja witryna może nie być w stanie wrócić po nałożeniu kar. Jedynym sposobem na zbudowanie trwałego biznesu online, który z czasem zwiększy ruch organiczny, jest przestrzeganie najlepszych praktyk SEO i tworzenie skutecznych treści, które użytkownicy będą cenni.
SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl