Powiedzmy, że zdecydowałeś się spróbować tego blogowania. Jesteś przekonany, że jest na to mocny argument biznesowy i jesteś skłonny zainwestować czas, aby to zadziałało. Zapinasz pasy, spędzasz trochę czasu z klawiaturą i publikujesz swoje najlepsze rzeczy, które świat będzie mógł zobaczyć. Następnie usiądź, otwórz skrzynkę odbiorczą i zaczekaj, aż zapytania zaczną się pojawiać. Ale dzieje się coś nieoczekiwanego… nic. Mimo twoich wysiłków wydaje się, że nikogo to nie obchodzi. Nikt nie czyta. Nikt się nie udostępnia. I nikt nie ustawia się w kolejce po twoje usługi. Oczywiście, powinieneś był to zobaczyć. W Internecie jest mnóstwo rzeczy, których nikt nie czyta. Szanse, że Twój blog będzie wyjątkiem, były co najwyżej niewielkie. Co mogłeś zrobić, aby zwiększyć swoje szanse? Trudno jest przebić się i zwrócić na siebie uwagę. Konkurujesz nie tylko ze wszystkimi innymi blogami – ale ze wszystkim innym, co konkuruje o czas Twojej publiczności. Istnieje jednak wiele przykładów bardzo udanych blogów o profesjonalnych usługach w prawie każdej branży – takich, które przyciągają uwagę i generują poważne interesy. Co oni robią, czego ty nie zrobiłeś? Jak możesz powtórzyć ich sukces?
Przyjrzyjmy się kilku najskuteczniejszym pozycjonowanie bloga dla firm świadczących usługi profesjonalne i dlaczego działają one tak dobrze.
Blog „Znamy nasze rzeczy”
Wszyscy nazywają siebie liderami myśli. Ale niewielu może poprzeć to twierdzenie faktycznym przywództwem myślowym. Jeśli jesteś prawdziwym liderem myśli (wiedziałbyś, gdybyś był), możesz użyć swojego bloga do odróżnienia się od wszystkich oszustów, podkreślając kluczowe trendy, zmiany i pomysły, które kształtują twoją branżę. Dobrze wykonany myślący blog przywództwa przywołuje czytelników „święte gówno”, ponieważ jest pełen niewiarygodnie cennych treści, których nie znajdziesz nigdzie indziej. Jeśli potrafisz wykazać, że inteligencja Twojej firmy przeskakuje i wykracza poza konkurentów – musisz założyć blog myślowy.
Blog „Jak to zrobić dobrze”
Czy dobre wykonanie powstrzymuje klientów przed sukcesem? Jeśli tak, ta strategia pozycjonowania jest dla Ciebie. Jest to blog, na którym znajdziesz szczegółowe samouczki, instrukcje i praktyczne porady, które pomogą czytelnikom rozwiązać rzeczywiste problemy. Strategia polega na pokazaniu, jak dobry jesteś w wykonywaniu zadań, więc gdy potencjalni klienci zdadzą sobie sprawę, że nie są w stanie zrobić wszystkiego sami… przybiegną do ciebie.
Blog „Nisza w niszy”
W Internecie jest wiele bezużytecznych śmieci… i większość z nich nie jest czytana tylko dlatego, że nikt nie wie, dla kogo jest przeznaczony. W tej strategii pozycjonowania chodzi o wybranie bardzo specyficznej niszy. Każdy chce czytać napisane dla niego treści – a ten blog nie myli się co do tego, komu służy i o czym jest. Nisze mogą być oparte na lokalizacji, obszarze praktyki, profilu klienta lub innych kryteriach, które mają sens dla Twojej firmy. Dobrą zasadą jest zastosowanie co najmniej dwóch kryteriów kwalifikacyjnych, aby dojść do „nisz w obrębie niszy”.
SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl