Nie ma co do tego żadnych wątpliwości, że prowadzenie biznesu w sieci wymaga różnego typu promocji, aby budować wizerunek marki, pozyskiwać nowych klientów, a dzięki temu też zwiększać sprzedaż produktów lub usług. Reklamowanie w sieci odbywa się na różne sposoby. Popularne są na pewno sponsorowane reklamy Google AdWords, które odbywają się przy współpracy z Google, jednak sporo firm korzysta z też z innej opcji, często uznawanej za lepszą, czyli z pozycjonowania stron.
Organiczne pozycjonowanie stron dość znacząco różni się od kampanii AdWords. Odmienność obydwóch metod promocji w sieci sprawia, że te stosowaną są często na różnych etapach prowadzenia kampanii reklamowej. Da się też zauważyć fakt, że zarówno pierwsza, jak i druga opcja posiadają swoich zwolenników, jak i przeciwników. Warto skupić się jednak na kwestii, co do której głos jest przeważający, a zatem na tezach twierdzących, że pozycjonowanie SEO, jest lepszym rozwiązaniem, niżeli sponsorowane reklamy Google Ads.
Cierpliwość i systematyczność wynagradza stabilną pozycją…
Użytkownicy systemu reklamowe Google AdWords cenią tę metodę promowania swojej witryny szczególnie za to, że już po kwadransie od zatwierdzenia kampanii, reklamy zaczynają być wyświetlane w wyszukiwarce Google. Jest to zdecydowana przewaga nad organicznym pozycjonowaniem stron WWW, jednak tylko pod pewnym względem. Otóż nie jest to rozwiązanie, które daje nam gwarancję stałej obecności w sekcji sponsorowanych wyników wyszukiwania, a jedynie na czas realizacji kampanii. Naturalne pozycjonowanie być może i trwa dość długo i wymaga większego nakładu pracy, aczkolwiek daje nam szansę uzyskania wysokiej, ale też stabilnej pozycji w wynikach organicznych. Co więcej, jest to teoretycznie darmowe działanie w przeciwieństwie do Google Ads, chociaż specjalistyczne agencje SEO nie zajmują się pozycjonowaniem bezpłatnie.
Wykorzystanie mniejszego zaufania do linków sponsorowanych
Choć nie jest to prawda, spora grupa internautów jest zdania, że jeśli firmę stać na kupno płatnych reklam Google AdWords ich produkty i usługi będą zdecydowanie droższe niż u konkurencji. Panuje ogólne, mniejsze zaufanie do linków sponsorowanych, gdyż internauci mają świadomość, że owe strony znalazły się tam w sposób sztuczny, a nie naturalnie w skutek dużej popularności. Jest to zatem świetna szansa dla tych, którzy decydują się na organiczne pozycjonowanie Google, aby skorzystać z większego zaufania do wysokich pozycji organicznych wyników wyszukiwania. Wystarczy tylko samemu spojrzeć, jakim my kierujemy się schematem działania, kiedy poszukujemy różnych produktów i usług za pomocą wyszukiwarki. Zwykle wpisujemy w Google odpowiednie hasło, po czym wybieramy kilka z pierwszych wyników, pomijając jednak linki sponsorowane, no chyba, że te w szczególny sposób nas zainteresują.
Z drugiej strony obydwie formy promocji w sieci mają swoje nieco odrębne przeznaczenie. Reklamy AdWords sprawdzają się lepiej, jeżeli chodzi o sezonowe promocje, eventy, a także na początku działalności, aby powstała pewna świadomość marki. Z kolei organiczne pozycjonowanie stron jest narzędziem długoterminowych i systematycznych działań.