Tworzenie stron www przypomina nieco sadzenie drzewa. Wybieramy najlepszy gatunek, mamy nadzieję że urośnie potężne. Po czym orientujemy się nagle, że posadziliśmy nasze drzewo w lesie. Wokół jest mnóstwo rosnących drzew. Całe tłumy stron walczą o to, żeby zostać zauważone. A to oznacza znalezienie się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przede wszystkim w Google – bowiem ta wyszukiwarka już lata temu zdominowała rynek tego typu usług. Dlatego właśnie pozycjonowanie stron w Google – zerknij na http://mateuszkozlowski.pl , stanowi o sukcesie strony.
Od audytu SEO do pozycjonowania strony
Jednym z pierwszych kroków koniecznych do polepszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania jest zbadanie strony pod kątem m.in jej budowy, treści, szybkości ładowania, zgodności ze standardami, dostępności na urządzeniach mobilnych (tak, już ponad połowę ruchu w sieci generują smartfony) oraz otoczenia. To ostatnie to zarówno strony, które kierują ruch do nas, ale także konkurencja dla naszej strony. Te działania składają się na coś, co w żargonie technicznym określane jest mianem audytu SEO, a którego wykonanie powinno poprzedzić jakiekolwiek działania mające na celu pozycjonowanie stron. Działania te, których celem jest usunięcie wykrytych błędów czy po prostu polepszenie niedociągnięć, określane są mianem optymalizacji stron.
Audyt SEO strony www stanowi wstęp do podjęcia dyskusji na temat zarówno optymalizacji strony jak i celami oraz metodami marketingu internetowego oraz jej promocją w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu rozmowa ze specjalistą SEO ma jakiekolwiek podstawy. Daje także twórcy strony szerszy wgląd w jego witrynę i umożliwia świadomie dyskutować i podejmować decyzje na temat sposobów promowania firmy w Google.
Na czym polega pozycjonowanie strony w Google?
Na poprawienie widoczności strony w naturalnych wynikach wyszukiwania składają się działania prowadzone zarówno na samej stronie internetowej – obejmujące m.in optymalizację kodu źródłowego w celu usunięcia błędów i zwiększenia szybkości, z jaką strona jest wyświetlana, oraz – co być może najważniejsze – optymalizacja treści strony; jak również działania w otoczeniu strony internetowej – mające na celu zwiększenie jej widoczności i popularności w serwisach uważanych przez wyszukiwarki, jako godne zaufania. Te ostatnie działania nazywane są przez wyznawców SEO mianem link building. Działania te powinny uwzględniać kilkumiesięczny plan realizacji bowiem nadmierna ich intensywność może wzbudzić podejrzenia algorytmów analizujących treści i doprowadzić do spadku pozycji w wyszukiwarce. Natomiast właściwie przeprowadzone – zgodnie z zasadami „white hat SEO” prowadzą do trwałej poprawy pozycji w wynikach.
Dlaczego pozycjonowanie strony jest tak ważne?
Pozycjonowanie stron internetowych jest poważnym wyzwaniem ale także daje ogromne możliwości zarówno potężnym korporacjom jak i niewielkim, nawet lokalnym firmom. Dobrze zaplanowana i starannie przeprowadzona analiza, optymalizacja a wreszcie promocja w naturalnych wynikach wyszukiwania Google ma szansę przynieść długofalowe efekty w postaci zwiększonego ruchu na stroni, większej liczby zamówień czy po prostu większej rozpoznawalności marki. Warto zaufać w tej kwestii specjalistom i freelancerom SEO, którzy od lat badają algorytmy Google wspierając firmy w promocji działalności w Google. Współpraca ze sprawdzonym partnerem pozwoli także uniknąć pułapek tak zwanego „black hat SEO”, czyli prób oszukania algorytmów Google za pomocą nieetycznych działań, które choć na chwilę mogą faktycznie wypozycjonować naszą stronę bardzo wysoko, jednak obarczone są ogromnym ryzykiem utraty zaufania Google i karą, jaką jest usunięcie strony z wyników wyszukiwania.