Masowa wysyłka SMS to nowoczesne rozwiązanie dla firm, pozwalające podnieść jakość obsługi klienta, równocześnie ją przyspieszając. Na czym polega ta usługa i w jakiej firmie warto ją wprowadzić?
Masowa wysyłka SMS, czyli częściowa automatyzacja obsługi klienta
Kontakt z klientem ma kluczowe znaczenie dla rozwoju każdej firmy. Może jednak zabierać także bardzo dużo czasu, szczególnie, jeśli chcemy przekazać ważne informacje dużej grupie swoich odbiorców. Masowa wysyłka SMS to sposób na znaczne skrócenie obsługi klienta bez strat na jej jakości.
Usługa opiera się na bardzo przydatnym narzędziu – bramce SMS, dzięki której można wysyłać krótkie wiadomości tekstowe za pośrednictwem Internetu. Takie rozwiązanie umożliwia korzystanie z tej opcji z dowolnego miejsca na świecie, i to przy stosunkowo niskich kosztach. Z bramki SMS można wysyłać wiadomości na dowolne polskie numery telefoniczne, zarówno pojedynczo, jak i masowo. Umożliwia to automatyzację części zadań związanych z kontaktem z klientem.
Powiadomienia SMS są bardzo przydatnym wsparciem dla obsługi klienta, z ich pomocą można bowiem szybko poinformować odbiorców o ważnych wydarzeniach czy przekazać im istotne dane, np. dotyczące ich zamówienia. W krótkich wiadomościach można zawrzeć wiele ważnych informacji, przy czym jest to o wiele łatwiejszy i zajmujący mniej czasu sposób na kontakt z klientem. Przykładowo, rozmowy telefoniczne są o wiele bardziej czasochłonne i umożliwiają porozumiewanie się jedynie z ograniczoną ilością odbiorców w jednym czasie, podczas gdy powiadomienia SMS można wysłać równocześnie do wszystkich swoich klientów – w dodatku może to zostać wykonane nawet przez tylko jedną osobę, obsługującą bramkę SMS.
W jakiej firmie można wykorzystać usługę SMS Gateway?
Masowa wysyłka SMS to rozwiązanie, które z powodzeniem można wprowadzić w każdej firmie. Jest proste w obsłudze i zapewnia wiele ciekawych opcji, ułatwiających zarządzanie swoją bazą klientów. Jest również bardzo przydatne, dzięki niemu można bowiem przekazać swoim odbiorcom wiele ważnych informacji, oszczędzając przy tym czas poświęcony na kontakt z klientami.
Dużą zaletą powiadomień SMS jest ich spora elastyczność. W wiadomościach można zamieścić najróżniejsze dane, które będą przydatne odbiorcom. Przykładowo, często wykorzystuje się je do:
– poinformowania o bieżących promocjach,
– przekazania kodu rabatowego, np. dla członków klubu,
– przekazania danych potrzebnych do aktywacji konta,
– przekazania kodu potrzebnego np. do potwierdzenia płatności czy odbioru paczki,
– poinformowania o zmianie godzin otwarcia firmy,
– potwierdzenia dokonania przez klienta rezerwacji usługi,
– podsumowania wcześniejszej rozmowy telefonicznej,
– poinformowania o zmianie statusu zamówienia.
W krótkiej wiadomości można zawrzeć naprawdę wiele, dlatego jest to opcja dla każdej firmy, niezależnie od branży, w której działa. Co więcej, masowa wysyłka SMS przyda się nie tylko w dużych korporacjach, ale i mniejszych firmach. Dzięki niej można bowiem oszczędzić sporo czasu, przeznaczonego na obsługę klientów.
Czy warto zdecydować się na powiadomienia SMS?
Masowe SMS-y to opcja, którą zdecydowanie warto wykorzystać do obsługi klienta w swojej firmie. Wiąże się z wieloma korzyściami dla firmy i posiada mnóstwo zalet, sprawiających, że sprawdzi się w dowolnym przedsiębiorstwie.
Przede wszystkim, bramka SMS to narzędzie proste w obsłudze, które można z łatwością wprowadzić do każdej firmy. Usprawnia ona pracę działu obsługi klienta, ponieważ pozwala na częściową automatyzację jego zadań i zwiększenie wydajności pracowników.
Z pomocą powiadomień SMS można też budować pozytywną relację z klientem. Odbiorcy reagują pozytywnie na informacje przekazywane im za pomocą krótkich wiadomości tekstowych, jest to bowiem prosta w odbiorze, niezobowiązująca forma kontaktu. W SMS-ach można też przekazać im wiele przydatnych informacji, co sprawi, że ich wrażenia po skorzystaniu z usługi lub zakupie produktu będą lepsze.