Przedsiębiorcy zatrudniający osoby do pracy w call center często stają przed problemem: jakie słuchawki wybrać, aby były one dostosowane do potrzeb konsultantów, a jednocześnie były w miarę ekonomiczne i sprawdzały się w pracy w biurze. Oczywiście, wybór jest bardzo duży i każda firma zapewnia, że to właśnie jej słuchawki będą najlepsze. W związku z tym można poczuć się zagubionym i naprawdę nie wiedzieć której marce zaufać. Nie da się tu jednoznacznie powiedzieć, która marka jest najlepsza, gdyż każda firma produkująca słuchawki do call center ma swoje flagowe produkty, które najczęściej funkcjonują bardzo dobrze i sprawdzają się przy tego typu pracy oraz takie, które nie były zbyt udane i niestety nie spełniają oczekiwań klientów. Dlatego przed zakupem ważne jest, aby przeanalizować opinie na temat danego modelu i sprawdzić jego parametry. W miarę możliwości najlepiej jeszcze w sklepie wypróbować je i zobaczyć jak się sprawdzają. Przy wyborze słuchawek, warto zwrócić uwagę na kilka parametrów:

Przewodowe czy bezprzewodowe. Dostępnych jest wiele modeli słuchawek przewodowych i zapewne, niemniej tych bezprzewodowych. Które z nich sprawdzą się lepiej do pracy w call center? Odpowiedź zależy od konkretniejszej specyfiki pracy konsultanta. Jeśli zajmuje on swoje stanowisko i nie potrzebuje przemieszczać się po biurze, czy po przestrzeni, w której pracuje, słuchawki przewodowe będą zupełnie wystarczające, gdyż nie będą mu w żaden sposób utrudniały pracy. Jeśli z kolei konsultanci w czasie rozmowy z klientami muszą się poruszać po biurze w celu na przykład znalezienia odpowiednich dokumentów, czy też skonsultowania jakiegoś problemu, lepszym rozwiązaniem będą słuchawki bezprzewodowe, gdyż nie będą one ograniczały ruchów ani przestrzeni konsultanta.

Inną cechą związaną również z odległościami jest zasięg słuchawek. Nawet najlepsze słuchawki do call center najlepszych marek nie sprawdzą się w większym biurze jeśli mają niewielki zasięg. Oczywiście, tutaj też wszystko zależy od sytuacji. Jeśli biuro jest niewielkie, nie potrzeba też dużego zasięgu słuchawek. Jeśli jednak pomieszczenie jest większe i praca wymaga przemieszczania się z jednego miejsca na drugie, duży zasięg jest niezbędny. Tego typu słuchawki o większym zasięgu stosuje również wiele osób pracujących zdalnie, na przykład z domu, gdyż nie ogranicza to ich mobilności. Niektóre słuchawki gwarantują zasięg do 10 metrów, kiedy inne, droższe modele mogą nam zapewnić zasięg aż do 100 metrów. Wszystko więc zależy jedynie od potrzeb użytkownika.

Kolejna sprawa to czas pracy. Ważne, aby słuchawki do call center zapewniały dość długi czas pracy, minimum 8 godzin, tyle ile wynosi czas pracy konsultanta. Większość modeli oferuje baterię, która wytrzymuje około 6 godzin, jednak w ostatnim czasie pojawiły się słuchawki, które mają czas pracy wydłużony aż do 11 godzin. Oczywiście, w przypadku tych pierwszych można je podłączyć w czasie pracy, jednak zapewne wpłynie to na komfort pracy konsultanta. Przy zakupie słuchawek warto zwrócić uwagę na wszystkie te parametry, a na pewno wybór będzie trafny.

By admin